Skip to content

Ένα άσχημο περδικοκυνήγι και ένα δυσάρεστο μάθημα

by στο 26/02/2016

Αποστολόπουλος ΚυνοΛαμία

Τα βουνά του νομού, Ευρυτανίας, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων,  όλη αυτή η νότια οροσειρά της Πίνδου είναι οι ελληνικές Άλπεις. Όποιος δεν τα έχει επισκεφθεί, δεν μπορεί να πιστέψει πως υπάρχουν τόσο όμορφα και άγρια βουνά στην πατρίδα μας.
Ένα συνονθύλευμα από πανύψηλες κορυφές, ατέλειωτες κατάφυτες πλαγιές, σάρες, γκρέμια, ποτάμια, μια μαγική άγρια ομορφιά .

Όμως αυτό που έχει πιότερη σημασία για μας τους κυνηγούς, είναι ότι σε αυτή την άγρια ομορφιά αν βρεθείς εκεί το πρωί στο χάραμα, ή το βράδυ στο σούρουπο, θα χαθείς μέσα στο κελάηδισμα  τσίκρι τσίκ – τσίκρι  τσίκ  . Αυτός ο λάλος που μας έκανε στα εκπαιδευτικά, να μετράμε μέρες για την έναρξη, ή στο κυνήγι να μην κοιμόμαστε το βράδυ περιμένοντας να ξημερώσει. Και σαν ερχόταν το χάραμα μόλις κάποιοι της παρέας πρόλαβαν να πιούν καφέ, μας ξεσήκωνε το τσικρι τσικ, φεύγαμε με μισά εφόδια.

Φέρνω στο νου μου αξέχαστες στιγμές, αλησμόνητες. Πολλές θέλω να τις ξαναζήσω, τις τέλειες φέρμες, κάποιες απίθανες τουφεκιές , ονειρεμένα APORT !!!.  Θυμάμαι ένα φοβερό σκύλο που έπεφτε το πουλί εκατό μέτρα κάτω , το έβρισκε το ‘παιρνε στο στόμα , πήγαινε ακόμη άλλο τόσο κάτω , και ενώ απορούσαμε τι κάνει θα  χάσομε το πουλί , αυτός διψασμένος ήξερε ένα λάκκο με νερό το άφηνε απέξω , βούταγε , έπινε νεράκι δροσιζότανε , έπαιρνε το πουλί ξανά στο στόμα κι’ ερχόταν όλο χαρά !!!.   ΤΙ  ΜΑΓΕΙΑ !!!.

Μα κάποιες στιγμές να μην ξαναρθούν ποτέ!!!, ούτε να το σκεφθώ δεν θέλω . Γεγονότα , να μην τα δει ανθρώπου μάτι !!!.

Με κρύα καρδιά θυμάμαι κάποιο περιστατικό που  θα σας περιγράψω, με σκοπό να γίνει δίδαγμα, παράδειγμα αποφυγής. .  .  Πάνω σε αυτά τα όμορφα περδικοβούνια βρέθηκα με την παρέα μου ένα Σεπτέμβριο στην Έναρξη , είχα μαζί μου δυο σκύλες μάνα και κόρη, φοβερές περδικόσκυλες ,η μικρή ήταν πολύ ταμαχιάρα.
Ήταν άξια , έβρισκε κυνήγι , όμως δεν υπάκουε καλά ήθελε δουλειά ακόμη.  Παρασυρθήκαμε από ένα βοσκό που βρέθηκε στο δρόμο μας, έλεγε ότι κοντά στην στρούγκα του ήταν γεμάτος ο τόπος, κοπάδια πέρδικες 30-40 μαζί να περπατούν μπροστά του  να…να…,[βρε κόψε λίγο], και τόσες άλλες ψευτιές όπως αποδείχθηκε και επιβεβαίωσε το ρητό, “όπου ακούς πολλά κεράσια πάρε και μικρό καλάθι”.

Η παρέα ενθουσιάστηκε, παρασύρθηκα και εγώ, να μην τους χαλάσω το χατίρι βράδυ ήταν μείναμε εκεί.  Αφήσαμε μέρη που είχαμε κάνει εκπαίδευση, τα γνωρίζαμε , με αρκετά πουλιά,  μείναμε σε μια στρούγκα στο άγνωστο.

Ο τσοπάνος πήρε τα δωράκια του και έφυγε .

Σαν χάραξε το πρωί βγήκαμε πιο πέρα να βάλομε αυτί να ακούσομε λάλο, και πράγματι κάτι ακούστηκε.

Ξημέρωσε κατέβασα τις σκύλες κατούρησαν, μα η μεγάλη μπήκε ξανά στο κουτί σαν να ήταν τρομαγμένη,την φώναζα τίποτα.

Άφησα την πόρτα ανοικτή, σκέφθηκα θα έρθει, δεν μπορούσα να καταλάβω τι έπαθε, παράξενη συμπεριφορά, το ΒΙPPER  που είχα προλάβει να βάλω χτυπούσε συνεχώς μέσα στο κουτί. Προχωρήσαμε, ένα κοπάδι πέρδικες 7-8 σηκώθηκαν μόνες ,ρίξαμε δυο τουφεκιές για να πλακώσουν, δεν επήγανε μακριά έπιασαν σε κάτι κοντά ελατάκια με κέδρα.

Από τον ενθουσιασμό μας τσακιστήκαμε στον κατήφορο να φθάσομε στην ήδη φερμαρισμένη σκύλα  που είχε κοκαλώσει , στο χείλος  σε ένα γκρεμό κατακόρυφο βάθους εκατό μέτρα . Σαν αστραπή πέρασε το κακό στο μυαλό μου , ότι θα πετάξει κάποια πέρδικα στο γκρεμό, και θα φουντάρει η σκύλα στο κενό .

Φωνάζω στον φίλο μου που ήταν πιο κοντά , -άφησε το όπλο κάτω πλησίασε σιγά και πιάσε την σκύλα .

Όλοι παρακολουθήσαμε την σκηνή που εξελίχθηκε ομαλά , έβαλε το χέρι του ο κύριος .

Σέρνοντας μου την έφερε, την βούτηξα δεμένη και απομακρύνθηκα μαζί με την παρέα πάνω από πεντακόσια μέτρα, στην πίσω πλευρά να αποφύγομε τα απότομα βράχια .

Καθίσαμε λίγο να  συνέρθομε , λύσαμε την σκύλα τραβήξαμε στην άλλη μεριά .

Έκανε μια μεγάλη σαρωτική έρευνα δεν βρήκε πουλιά , την χάσαμε περιμέναμε κάμποση ώρα δεν φάνηκε. Με την γλώσσα έξω βγάλαμε τον ανήφορο, γυρνάμε προς τα βράχια και την ακούσαμε , ξανά  φέρμα στην ίδια μεριά στο γκρέμι .Φθάνοντας λέω ξανά στον φίλο μου, -πιάσε το σκυλί μην τουφεκίσει κανένας προσέξτε !!!.

Φανταζόμουνα το κακό ότι έρχεται, χτυπούσε η καρδιά μου καθώς την πλησίαζε, του επαναλάμβανα, σιγά-σιγά . Και να , πετάγεται η πέρδικα και η σκύλα κοντά  .

Τελευταία στιγμή κατάλαβε, έγινε ένα κουβάρι  πέφτοντας πριν το μεγάλο κενό, πιάστηκε σε μια εξοχή του βράχου περίπου είκοσι εκατοστά ,από χώμα πέτρα και κάτι χορταράκια, κρατιόταν μόνο με τα μπροστινά πόδια .

Τότε  εμφανίστηκε η άλλη σκύλα στον απέναντι βράχο , σχεδόν τριάντα μέτρα φάτσα στο περιστατικό .

Γάβγιζε ασταμάτητα, διαισθανόταν το κακό, από το πρωί προέβλεψε . Αυτή η άγνωστη αίσθηση  που έχουν οι σκύλοι , και έχω περιγράψει σε προηγούμενο άρθρο .

Δεν είχαμε μαζί μας ένα σχοινί τίποτα !!!.   Κοιτώντας  με έπιασε μια τρεμούλα κοπήκανε τα πόδια μου , ιδιαίτερα όταν προσπαθούσαν τα παιδιά, συνδέοντας αορτήρες και ζώνες, να  πλησιάσουν το σημείο και γλύστρισε ο ένας .

Παρά λίγο, το μεγαλύτερο κακό !!!.

Μέσα σε αυτή την δίνη τις κόλασης που ζούσαμε, ανήμπορος να κουνηθώ , τα έβαλα με τον εαυτό μου .

Να καταλάβω την προαίσθηση τις μεγάλης σκύλας ήταν αδύνατο , όμως να κυνηγήσω σε άγνωστο μέρος , που μου είπε ένας άσχετος με το κυνήγι βοσκός ,  ή να μην περιμένω το ξημέρωμα να δω τον τόπο αν κάνει ,να μην βγάλω την σκύλα που δεν είχε πείρα από γκρέμια, μα το καλύτερο να αλλάξουμε τόπο . Μόλις νωρίτερα γλυτώσαμε , εκεί και να χτυπούσαμε πουλιά δεν επρόκειτο να μαζέψουμε κανένα .

Λάθη , λάθη ,όμως αργά το κατάλαβα.

Το κλαψούρισμα από την μικρή ασταμάτητο , το γαύγισμα τις μεγάλης συνεχόμενο,  τα Bipper χτυπούσαν, τα παιδιά προσπαθούσαν, ένα πανδαιμόνιο . Το κακό δεν άργησε !!! τα πόδια τις μικρής ξεκόλλησαν , έφυγε στον αγύριστο, ένα παρατεταμένο ουρλιαχτό μου πήρε την ψυχή μου!!!, ένας γδούπος στο βάθος ήταν το φινάλε.

Μαζί της μου πήρε μέρος από την ζωή μου , μου άφησε ανεξίτηλο τραύμα , όσο έχω προσπαθήσει  αδύνατο δεν σβήνει !!!.

Πέρασε αρκετή ώρα να μπορέσω να σταθώ στα πόδια μου, μόνο με την βοήθεια των φίλων μου  έφθασα στο αυτοκίνητο . Τα παιδιά πήγαν ξανά στο μέρος να ξεκολλήσουν την μεγάλη που ούρλιαζε ασταμάτητα , «αν και μακριά την άκουγα, μου χάραζε την καρδιά», ένα από τα παιδιά την έφερε σέρνοντας, οι άλλοι έκαναν μια προσπάθεια να πλησιάσουν το μέρος που τσακίστηκε η μικρή , ήταν αδύνατον . Ήρθαν μετά από καμιά ώρα, μου φάνηκε ένας χρόνος .

Με βαριά καρδιά πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Κατεβαίνοντας όταν το τηλέφωνο βρήκε σήμα, μου ήρθε ένα μήνυμα από την γυναίκα μου που έλεγε, πρόσεχε είδα κακό όνειρο!!!.

Μετά από πολύωρο ταξίδι ξανά στο σπίτι μας .

Όμως με ένα μέλος της παρέας λιγότερο, εγώ μπορώ να πω ότι, το σώμα μου επέστρεψε, το μυαλό μου και η ψυχή μου ήταν εκεί !!!.

Γιάννης  Αποστολόπουλος .

 Υ.Γ 1

    Πριν από δυο χρόνια βρήκα έναν ηλικιωμένο σεβάσμιο κύριο στο Καρπενήσι, συνταξιούχο καθηγητή  φιλόλογο,   καταγόταν από ένα χωριό κοντά στην περιοχή του συμβάντος. Συζητώντας μου είπε πως γνώριζε το συγκεκριμένο βράχο, μάλιστα  τον αναφέρει και κάποιος αρχαίος ιστορικός με την ονομασία Γεροντόβραχος .Εκεί οι αρχαίοι οδηγούσαν κάποιους υπερήλικες και σακάτηδες , τους λύτρωναν πετώντας τους στο κενό .Άλλος ένας βράχος που τον γνωρίζω  υπάρχει στην περιοχή του Παρνασσού με την ίδια ονομασία , και αυτός λυτρωτής στην αρχαιότητα…-

Υ.Γ. 2

Την σκύλα που χάθηκε την ονόμαζα ΜΑΓΚΥ  κόρη της ΒΑRBI . Στην επόμενη γέννα από την ίδια μάνα ένα θυληκό το ονόμασα Μάγκυ, μεγάλωσε έγινε φοβερή, την έδωσα σε ηλικία πέντε ετών στην Θεσσαλονίκη.  Το νέο της αφεντικό συχνά τηλεφωνούσε να με ευχαριστήσει. Όμως κι αυτή δεν είχε τύχη, έφυγε, από μια σκουριασμένη βίδα που ήταν ενσωματωμένη στην τροφή της και βρέθηκε στην νεκροψία .

Ποτέ ξανά δεν βάπτισα σκυλί με αυτό το όνομα.

Θα με πείτε προληπτικό!!!  Σκεφθείτε ότι θέλετε…..

Σχολιάστε

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφού εγκριθεί και εφόσον δεν περιέχει υβριστικά σχόλια και αυθαίρετους χαρακτηρισμούς.

