Skip to content

Το κυνήγι των ΚΛΙΚ

by στο 26/07/2014

website-hostingΦυσικό επακόλουθο της «εποχής της πληροφορίας» όπως χαρακτηρίζεται η εποχή μας, είναι πλέον να μπορεί πανεύκολο ο καθένας να έχει δημόσιο λόγο.

Το διαδίκτυο επιτρέπει σε όποιον το επιθυμεί να μπορεί να αποκτήσει έναν ιστότοπο (ιστοσελίδα ή ιστολόγιο) με ελάχιστο ή ακόμα και καθόλου κόστος χωρίς ιδιαιτέρες απαιτήσεις σε γνώσεις ηλεκτρονικού υπολογιστή ή web designing.

«Όμορφο ακούγεται» θα πει κάποιος, «Η απόλυτη ελευθερία του λόγου, η απόλυτη δημοκρατία».

Τελικά όμως μιλάμε σε όλες τις περιπτώσεις για ελευθερία, δημοκρατία, πληροφόρηση ή μήπως τελικά φτάνουμε στην ασυδοσία, αναρχία, παραπληροφόρηση;

Δυστυχώς πολλές φορές τα μπερδεύουμε αυτά τα δύο, ήδη ο ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ από τον 4ο π.Χ. αιώνα είχε πει : «Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται, διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία.»
Κάπως έτσι, σε κάποιες περιπτώσεις στο διαδίκτυο η ελευθερία του λόγου μετατράπηκε σε ασυδοσία και η πληροφορία σε αναρχία της παραπληροφόρησης.

Ακριβώς κατά τον ίδιο τρόπο την «πατάμε» πολλές φορές και στον «κυνηγετικό διαδικτυακό τύπο» αφού και η «ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ» όπως εγώ π.χ. μπορώ να φτιάξω ένα blog ή μια σελίδα και να αρχίσω να μιλώ επί παντός του επιστητού σχετικά με το κυνήγι, κρίνοντας δικαίους και αδίκους ως μέγας παντογνώστης – ιεροεξεταστής μιας και δεν δεσμεύομαι από κανένα κανονισμό ή δεοντολογία όπως στον έντυπο κυνηγετικό τύπο.

Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι ευτυχώς στον κυνηγετικό διαδικτυακό τύπο σχεδόν όλες οι προσπάθειες , κατά την ταπεινή μου άποψη είναι καλές.
Με το καλές δεν αναφέρομαι βέβαια στο πόσο πλήρης, ενημερωμένη ή καλαίσθητη είναι η κάθε κυνηγετική ιστοσελίδα, αυτό άπτεται της προσωπικής κρίσης του καθενός και έχει να κάνει με το τι του αρέσει να διαβάζει και να βλέπει, κοντολογίς δηλαδή «περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα».

Αναφέρομαι καθαρά στους σκοπούς που αποσκοπεί ο καθένας από εμάς που στήνει μια σελίδα αλλά και στα μέσα που χρησιμοποιεί για να τους επιτύχει.
Κυρίως στα μέσα πάει το «σχεδόν όλοι» που έγραψα πιο πριν γιατί είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι σε ΚΑΜΙΑ περίπτωση ο σκοπός ΔΕΝ αγιάζει τα μέσα.

«Ακολούθησε την πορεία των χρημάτων και θα βρεις την άκρη (follow the money)» όπως λένε οι Αμερικάνοι.

Αν θελήσουμε να διαχωρίσουμε τον ηλεκτρονικό κυνηγετικό χώρο έχουμε από τη μία ερασιτεχνικές προσπάθειες από απλούς κυνηγούς και από την άλλη πιο επαγγελματικές προσπάθειες δημιουργίας ηλεκτρονικών  κυνηγετικών περιοδικών και όχι μόνο.

Υπάρχουν λοιπόν ιστότοποι που κάποιοι θες από ρομαντισμό, θες από «καψούρα» για το κυνήγι, θες γιατί ήθελαν κάπου να πουν για όλα αυτά που τους «φτιάχνουν» ή τους «χαλάνε», τους έφτιαξαν ως μια καθαρά ερασιτεχνική προσέγγιση παρουσιάζοντας ένα αποτέλεσμα άλλοτε καλό άλλοτε λιγότερο καλό.
Πάντα με κριτήριο την «κολοκυθόπιτα» που λέγαμε παραπάνω μένει στο προσωπικό γούστο του καθενός να κρίνει κατά πόσο του αρέσει ή όχι οπότε και δεν υπάρχει λόγος να επεκταθούμε παραπέρα.

Υπάρχουν όμως και αυτοί που επιχείρησαν μια πιο επαγγελματική προσέγγιση, ορμώμενοι από την αγάπη τους προς το κυνήγι μεν αλλά αποσκοπώντας και στο κέρδος δε.
Λογικότατο βέβαια είναι ότι από τη στιγμή που κάποιος αποφασίζει να αφιερώσει το μεροκάματό του σε ένα τέτοιο εγχείρημα να θέλει και να αμειφθεί γιατί άλλο να τρέχεις ένα blog στον ελεύθερό σου χρόνο και άλλο να τρως όλη τη μέρα σου για να ενημερώνεις συνεχώς μια ιστοσελίδα με άρθρα, νέα κλπ.
Ο τρόπος να αμειφθεί κάποιος από μια ιστοσελίδα είναι οι διαφημίσεις αλλά για να έρθουν, όπως ένας τηλεοπτικός σταθμός χρειάζεται θεαματικότητα ή ένας ραδιοφωνικός σταθμός ακροαματικότητα, έτσι και μια ιστοσελίδα χρειάζεται επισκεψιμότητα.
Η επισκεψιμότητα λοιπόν μιας ιστοσελίδας που είναι και ο απώτερος σκοπός του «επαγγελματία» μετριέται με τα «ΚΛΙΚ», με τον αριθμό δηλαδή όσων πάτησαν με το ποντίκι του υπολογιστή τους πάνω σε κάποιο δημοσίευμα αυτής.

imagesΦτάσαμε λοιπόν και στο σημείο που τα πράγματα μερικές φορές «στραβώνουν» γιατί δεν χρησιμοποιούν όλοι τα ίδια μέσα για να προσεγγίσουν τα «ΚΛΙΚ».
Έχοντας πάντα στο νου μας ότι ακόμα και οι «επαγγελματίες» είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα κυνηγοί θα πρέπει να έχουν κατά νου ότι με το εγχείρημα τους θα πρέπει κατά κύριο λόγο να υπηρετούν το καλό του κυνηγιού ταυτόχρονα με τα βιοποριστικά τους συμφέροντα.
Έτσι λοιπόν, ο σωστός επαγγελματίας (αλλά και ο ερασιτέχνης επίσης) θα πρέπει να προσπαθεί μέσα από καθημερινή ενημέρωση της σελίδας του να προσελκύει επισκέπτες και ΕΥΤΥΧΩΣ σχεδόν όλοι αυτό κάνουν.
Μια φιλότιμη προσπάθεια να υπάρχει συνεχείς ενημέρωση των κυνηγών είναι αυτό που βλέπει κανείς από τους περισσότερους, οπότε μπράβο τους και μακάρι αυτή η προσπάθεια να τους αποδίδει τα αναμενόμενα ώστε να μπορούν να συνεχίζουν να την κάνουν.

Πάντα όμως ο κανόνας έχει και εξαιρέσεις και εδώ είναι που «κόβει το αυγολέμονο».

Όταν στόχος κάποιου είναι ΜΟΝΟ το κέρδος τότε ελεύθερος από ηθικούς φραγμούς και μη δεσμευόμενος από κανενός είδους δεοντολογία μπορεί μην υπολογίζοντας τίποτα να χρησιμοποιεί όποιον τρόπο θέλει ώστε να επιτύχει τη μέγιστη επισκεψιμότητα.
Δυστυχώς έχουν κατά καιρούς παρατηρηθεί φαινόμενα κάποιοι να εκθέτουν ανθρώπους είτε από μια αθώα φωτογραφία ενός σκύλου λ.χ. που ο ιδιοκτήτης του τον έβαλε σε ένα χαμηλό κλαδί δέντρου για να βγάλει μια αστεία φωτογραφία χωρίς τον παραμικρό κίνδυνο για το σκύλο, αλλά συγκεκριμένη σελίδα, δημοσιεύοντας τη φωτογραφία και κάνοντας την τρίχα τριχιά έφτασαν να μιλάνε για κακομεταχείριση του ζώου και άσκοπη έκθεσή του σε κίνδυνο.
Αποτέλεσμα ήταν πάρα πολλοί φανατικοί ζωόφιλοι να μιλούν πάλι για τα «αιμοσταγείς κτήνη», τους κυνηγούς που δεν υπολογίζουν σε τίποτα και κακομεταχειρίζονται τα σκυλιά τους.
Σε άλλη περίπτωση η ίδια ιστοσελίδα πήρε μια δήλωση ενός διακεκριμένου αθλητή που είναι κυνηγός με κούρτσχααρ και που ο άνθρωπος είπε σε στενό κύκλο το λογικό και φυσικό, αυτό που λέμε όλοι οι κυνηγοί για το θέμα της κοπής της ουράς σε ηπειρωτικές φυλές και κυριολεκτικά τον άφησε βορά στα στόματα των ζωοευαίσθητων.
Δεν είχαν μάλιστα καν το φιλότιμο να αφαιρέσουν την ανάρτηση ούτε ακόμα και όταν ο παραπάνω κυνηγός τους το ζήτησε, όπως άλλωστε ήταν καθαρά είχε κάθε δικαίωμα να μην επιθυμεί να αναπαράγονται τα λόγια του από τον οποιονδήποτε.

Βλέπετε φίλοι μου ο καυγάς και η ίντριγκα αυξάνουν τους επισκέπτες. Τι και αν εκτίθεται άνευ λόγου και αιτίας ένας άνθρωπος, τι και αν δίνουμε τροφή στις κακές γλώσσες να πλήττουν έμμεσα ή άμεσα το κυνήγι; Η δουλειά μας να γίνεται και η δουλειά μας είναι τα ΚΛΙΚ.
Αφού μαζεύουμε επισκεψιμότητα τι μας ενδιαφέρουν τα υπόλοιπα;

Δεν θεωρώ σκόπιμο ή δεοντολογικό να αναφέρω ονόματα εδώ αν και πιστεύω ότι όσοι ασχολούνται με το διαδίκτυο κατάλαβαν πολύ καλά ποιους εννοώ.
Θεωρώ όμως σκόπιμο να προτρέψω όλους όσους νοιάζονται για το κυνήγι να βάλουν τα «φίλτρα» τους και να κάνουν τους απαραίτητους διαχωρισμούς ώστε να δίνουν τη δύναμη του ΚΛΙΚ τους στις προσπάθειες που αξίζουν και πασχίζουν για το κοινό καλό και όχι μόνο για το καλό της τσέπης τους.
Ας κρίνει ο καθένας από εμάς ποιος κινείτε από αγνά κίνητρα και ποιος από πονηρά ελατήρια. Προσωπικά σε αυτούς που αναφέρομαι παραπάνω από πεποίθηση πλέον δεν χαλαλίζω ούτε ένα ΚΛΙΚ, ακόμα και αν το θέμα το οποίο πραγματεύονται με ενδιαφέρει, προτιμώ να χάσω μια είδηση παρά να είμαι ακόμα ένα ΚΛΙΚ πιο κοντά στον στόχο τους.

 

Νικόλας Αρμούτης

Advertisements
3 Σχόλια
  1. Louizos Baronis permalink

    Στις 4:34 μ.μ. Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014, ο/η Κένταυρος Χείρων έγραψε:

    WordPress.com kentayros posted: «Φυσικό επακόλουθο της «εποχής της πληροφορίας» όπως χαρακτηρίζεται η εποχή μας, είναι πλέον να μπορεί πανεύκολο ο καθένας να έχει δημόσιο λόγο. Το διαδίκτυο επιτρέπει σε όποιον το επιθυμεί να μπορεί να αποκτήσει έναν ιστότοπο (ιστοσελίδα ή ιστολόγιο) μ»

Trackbacks & Pingbacks

  1. Κυνηγοί, internet και «μαγαζάκια» | Κένταυρος Χείρων
  2. Κάθε χωριό και ένας τρελός, στο δικό μας όλοι (Μέρος 4ο) | Κένταυρος Χείρων

Το σχόλιο σας θα δημοσιευθεί αφού εγκριθεί και εφόσον δεν περιέχει υβριστικά σχόλια και αυθαίρετους χαρακτηρισμούς.

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: